miércoles, 10 de enero de 2018

La història de la Poinsettia




Ahora que finalizan todos los festejos navideños te desvelamos la historia de la poinsettia mejor conocida como flor de nochebuena.
En las pasadas fechas navideñas era casi imposible caminar por las calles si encontrarse cada paso con una estupenda poinsettia (mas conocida alrededor del mundo como "flor de pascua" y en México como "flor de Nochebuena".
I és que, el seu fort color vermellós, blanc o rosat i la gran tradició que porta després de si fan que siguin un element indiscutible d’aquestes festes. Però … Saps com van arribar a convertir-se en les plantes predilectes per al Nadal? Fins als nostres dies ha arribat una bonica llegenda que ho explica, tot i que aquesta s’allunya bastant de la realitat.

Segons afirma el mite, durant el Nadal uns nens mexicans van acudir, com era tradició, a l’pessebre de la ciutat per oferir un regal al nen Jesús. No obstant això, com no tenien recursos decidir agafar d’un jardí d’aquestes flors per lliurar-la. En arribar a l’Església, Déu va quedar absolutament commogut pel gest i va decidir tenyir la planta de vermell, donant-li així la importància que mereixia.


La verdad
La verdadera historia de por qué esta flor es tan famosa en Navidad es bien diferente. Concretamente corría el siglo XVI cuando un franciscano de Taxco de Alarcón (México) comenzó a decorar su iglesia con estas plantas a causa de su coloración. Por este motivo se relaciona con estas frías fiestas y decoran los pesebres. Esta práctica se popularizo poco a poco entre 1521 y 1821.
No obstant això, qui va acabar de donar a conèixer la flor de Nadal va ser Joel Roberts Poinsett, l’ambaixador dels Estats Units a Mèxic qui, durant els seus anys en el càrrec (quatre, entre 1825 i 1829) es va dur diversos esqueixos al seu país, donant-la a conèixer en terres nord-americanes. Tant es va popularitzar que el 12 de desembre de 1991 es va establir el «Dia de la Poinsettia» en aquestes terres com a homenatge a la mort d’aquest botànic.(montbuicomerc.cat)

¿Te ha gustado esta historia?

No hay comentarios: